Ο Γ. Τζιλιβάκης διοικητής της ανεξάρτητης αρχής Επιθεώρησης Εργασίας

Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ενέκρινε τον διορισμό του Γιώργου Τζιλιβάκη στη θέση του Διοικητή της Επιθεώρησης Εργασίας. Κατά τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη, η ενεργοποίηση της νέας Ανεξάρτητης Αρχής σε συνδυασμό με την έναρξη της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από την 1η Ιουνίου, είναι δύο θεσμικές παρεμβάσεις μείζονος σημασίας που συνδυάζονται μεταξύ τους και δημιουργούν ένα ισχυρό πλέγμα προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων, με έμφαση στην καταπολέμηση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας.

Όπως δήλωσε ο υπουργός, με την έγκριση του διορισμού του κ. Τζιλιβάκη ολοκληρώνεται η διαδικασία για την έναρξη λειτουργίας της νέας Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας», η οποία θα διαθέτει αυξημένα εχέγγυα αντικειμενικότητας και αμεροληψίας κατά την άσκηση των ελεγκτικών της αρμοδιοτήτων.

«Προκάτοχος της Αρχής ήταν το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), που τα περασμένα χρόνια προσπάθησε να ελέγξει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας, όμως το έργο του επισκιαζόταν από τους «ψιθύρους», δικαιολογημένους ή αδικαιολόγητους, για  παρεμβάσεις της εκτελεστικής εξουσίας. Οι υποψίες ότι το ΣΕΠΕ αποτελεί «μακρύ χέρι» του εκάστοτε υπουργού ή γενικού γραμματέα εξαλείφονται, καθώς υπάρχουν αυξημένα εχέγγυα ανεξαρτησίας στο Ν. 4808/2021. Επίσης, ο νέος Διοικητής μαζί με το Συμβούλιο Διοίκησης θα προχωρήσουν σε όλες εκείνες τις αλλαγές που προβλέπει η νομοθεσία  και που θα οδηγήσουν σε μια όντως ανεξάρτητη Αρχή, με τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των διοικητικών της δομών ώστε οι έλεγχοι να είναι πιο αποτελεσματικοί», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Ο ίδιος ανέδειξε τις συνέργειες που θα προκύψουν από την αναβάθμιση του ΣΕΠΕ και την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα είναι εξαιρετικά αποτελεσματική και είμαστε υπερήφανοι γιατί είμαστε η πρώτη χώρα της ΕΕ που υιοθετεί τέτοιες μεθόδους».

Η επιλογή του Γ. Τζιλιβάκη

Αναφερόμενος στον τρόπο επιλογής του κ. Τζιλιβάκη και στα προσόντα του, ο κ Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι τηρήθηκε κατά γράμμα η διαδικασία που προβλέπει ο Νόμος, με προεπιλογή των τεσσάρων επικρατέστερων υποψηφίων από πενταμελή Επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ,  επιλογή των δυο εκ των τεσσάρων από το Συμβούλιο Διοίκησης της Επιθεώρησης Εργασίας –που έχει ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής- και τελική επιλογή από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

«Πρότεινα τον κ. Τζιλιβάκη συνεκτιμώντας τη νομική του παιδεία, τη μακρά του πείρα στη διοίκηση πολυπληθών ομάδων μεγάλων επιχειρήσεων και την εμπειρία του σε χειρισμό θεμάτων που άπτονται των εργασιακών σχέσεων εντός των επιχειρήσεων κατά την 30ετή σταδιοδρομία του. Είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με το αντικείμενο που θα κληθεί να χειριστεί. Είμαι βέβαιος ότι θα τιμήσει την εμπιστοσύνη τη δική μου και του Συμβουλίου Διοίκησης και ότι λόγω της πείρας και του ήθους του θα επιτύχει στα καθήκοντά του», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

Το προφίλ του Γ. Τζιλιβάκη

Ο κ. Τζιλιβάκης έχει διατελέσει Διευθυντής Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού και Γενικός Διευθυντής Ανθρωπίνων Πόρων σε σειρά μεγάλων επιχειρήσεων. Από τις θέσεις αυτές έχει διευθύνει πολυπληθείς ομάδες στελεχών και υπαλλήλων του ιδιωτικού τομέα, αποκτώντας εμπειρία που του επιτρέπει να έχει καλύτερη κατανόηση των προβλημάτων και των καταγγελιών που άπτονται των εργασιακών σχέσεων. Είναι κάτοχος πτυχίου Νομικής από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μεταπτυχιακού τίτλου στις Βιομηχανικές Σχέσεις από το Πανεπιστήμιο του Warwick της Μεγάλης Βρετανίας. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, εργάστηκε ως Διευθυντής Ανθρωπίνου Δυναμικού στην Toyota Hellas, στην Alpha Bank Σερβίας (68 καταστήματα-800 υπάλληλοι), στην Εγνατία Τράπεζα (70 καταστήματα- περισσότεροι από 800 υπάλληλοι) και στην Sprider Stores (100 καταστήματα- 1.600 υπάλληλοι). Εργάστηκε επίσης ως Γενικός Διευθυντής Ανθρωπίνου Δυναμικού στην Folli-Follie (1.000 εργαζόμενοι στην Ελλάδα και 3.000 παγκοσμίως) -μετά από πρόσκληση το 2019 της Διοικητικής Ομάδας που ανέλαβε να διαχειριστεί το γνωστό πρόβλημα- και στην Intrum Hellas από το 2019 και εφεξής, με βασική αποστολή την μετάπτωση προσωπικού, διαδικασιών, συστημάτων και κουλτούρας από ελληνική συστημική τράπεζα σε νεοϊδρυθέντα πολυεθνικό οργανισμό.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ